Gårdagens ridpass*

2011-08-20 @ 16:08:22
Dagens Ridpass

Jag fick rida Chic igår igen och nu visste jag lite hur jag skulle rida honom och det gick mycket bättre! Lyckades korta stunder hålla honom ställd och böjd även i traven innan han drog iväg i sin 'det är roligare att springa fort än fint- trav'. Vi gjorde mycket växlingar mellan inåt och utåtställning på både böjt och rakt spår. Det gick riktigt bra, Chic blev mjuk och sökte sej neråt.

Galoppen var däremot förfärlig, precis alla jag har pratat med innan har sagt att han är jättesvår/jobbig i galoppen och rätt har de haft. Vi började i hans lättare varv, höger, och före vi skulle fatta så fick jag instruktioner om att hålla allt vad jag orkade och lite till i yttertygeln. Första varvet kändes helt OK även om det var jobbigt men sen i vänster varv taggade han till ordentligt och tyckte det var otroligt roligt att springa och ibland kändes det nästan som om han sprang neråt.

Trav                                                                                                Galopp

Eftersom Chic blir pigg, stark och tung i galoppen är han jobbig att hålla och man(i alla fall jag) blir lätt att trilla 'lite' framåt. Lyckades inte få med neråtkänslan i min fina teckning men ungefär sådär måste det sett ut.

Vill passa på att tillägga att jag inte sadlar som en kratta utan denna bild är tagen efter lektionen när schabraket & padden har glidit bak.

@Lydia Sundlöf


Kommentarer
2011-08-20 @ 16:49:50

Sv; Ja det var det :)



Vad söt han var!

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
2011-08-20 @ 17:20:09

sv: fisk e gott!!



börjar väl luta lite mot det nu, men hon är ännu inte tillräckligt stark i galopparbetet och har även en hel del svagheter i travarbetet. D blir ju bara bättre och bättre :D

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst från http://lizzylover.blogg.se/
2011-08-20 @ 23:19:34

HAHA, förlåt men älskar verkligen den där målade bilden ;D

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Elin - en hästblogg med en otrolig sköthäst från http://lizzylover.blogg.se/
2011-08-21 @ 01:27:26

Svar. Ja, han är liten ^^



Jaha, okej ;D

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
2011-08-21 @ 09:36:42

Sv: ja super härligt :D

Nepp, inte på kommando :) han stegrar alltid på stranden eftersom han tycker det är så kul :)

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Namn:

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar: