Kvällskurs dressyr - dag 1

2012-06-18 @ 22:13:50
Dagens Ridpass

Att jag går den här kursen kommer nog hjälpa mig en hel del inom ridningen. Innan vi fick rida fram så samlade Solveig, vår instruktör, oss och talade lite om drivande och förhållande hjälper och sen fick vi öva på det, först i skritt och sen i trav. För mig gick det väl sådär, jag försökte lite för mycket och det resulterade i att tygeln glappade och Safira blev ganska förvirrad.
Tydligen var det meningen att vi skulle ha förberett oss och övat in ett dressyrprogram som vi skulle rida upp, det hade jag missat totalt så medan de andra fick gå in i ridhuset en och en och rida upp sina program så red jag runt på utebanan. Det gick sådär, Safira var ganska spänd och skyggade för osynliga monster i buskarna men vi hade några bra tillfällen då saker och ting stämde. I slutet så fick jag och en till som ännu inte hunnit rida sitt program gå upp tillsammans till ridhuset och rida lite där. Jag fick en del menande harklingar när jag gjorde fel men också beröm när jag gjorde rätt och en hel del bra tips som jag ska försöka tänka på imorgon.
S ville att jag skulle rida mitt program imorgon i stället så nu sitter jag här och försöker få in det i huvet, det går väl inte jättebra men jag har bestämt mig för att jag ska kunna det imorgon!


Kommentarer
Namn:

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar: