Kvällskurs dressyr - dag 2

2012-06-19 @ 22:52:56
Dagens Ridpass

Jag lyckades lära mig dressyrprogrammet utantill men sen behövde jag inte rida det i alla fall, Solveig nämnde det inte så jag kanske inte behöver rida det alls. Safira var lite tjurig i några galoppfattningar då hon helst bara ville ställa sig i mitten och inte gå framåt, ryggningarna gick inte heller särskilt bra men i övrigt så gick det ganska bra, jag är i alla fall nöjd.

Det jag kommer ha mest nytta av efter den här kursen är nog det att jag äntligen har insett VAD som är felet med min sits och HUR jag ska åtgärda det. När jag rider, speciellt på böjt spår, så viker jag mig åt sidan och har blicken fäst neråt mot hästen eller i mot mitten av tex. en volt och försöker ställa mig själv i stället för att ställa hästen. Det är inte så att ingen av mina andra ridlärare har påpekat det, nejdå, de har bara inte fortsatt att tjata på mig varv efter varv efter varv tills jag har slutat. Nu ska jag i alla fall sluta med mina bananböjningar, om det så krävs att jag börjar rida i en sån plåtrustning som riddare har...


Kommentarer
Namn:

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar: